dinsdag 16 april 2013

# 11 WIKI's

Over de wiki's vind ik vooral dat je een beetje overvoerd wordt met info. Het is een goed gegeven dat je een wiki hebt waar je net als bij Deventer het een en ander kan terug zoeken over schrijvers of over boeken, uittreksels kan toevoegen en biografieën na kan kijken.Deze vond ik ook erg duidelijk. Eigenlijk is dit een vereenvoudigde uitgave van de wikipedia, alleen toegespitst op bibliotheekwerk. We hebben dit al een keer toegepast in onze cursus van een paar jaar terug, waarin je ook een eigen gegeven moest aanpassen,en daaraan kon je al merken dat het makkelijk te veranderen viel. Als je foute info erop zette was die snel verdwenen, en zo niet bleef het netjes staan. De SJCPL is er een waarvan ik vind dat hij makkelijk na te zoeken is maar wel erg precies moet worden toegepast. Ik denk dat het op de biebpagina misschien prettig is om in een wiki genres te zetten met aanklikbare schrijvers, of vermeldingen van serie's of een snellere en duidelijkere manier van zoeken naar een vergelijkbaar boek. Als je van schrijver A houdt, wie schrijft dan vergelijkbare boeken. Dat is voor onze meeste klanten best wel lastig om te ontdekken,bij het uitleggen hoor ik regelmatig :"Nou dat moet je ook maar weten". Verder heb ik ook iets toegevoegd bij favoriete games, en mijn adres achtergelaten bij 23 dingenWIKI. Deze zou je het op alfabet moeten kunnen zetten, maar dat duurt natuurlijk, dus zou het een automaat moeten zijn; als je iets nieuws toevoegt zou het automatisch op alfabet moeten staan.

2 opmerkingen:

  1. Ook ik raak zó snel het overzicht kwijt in de wiki's. Mee eens dat onze collega's in Deventer
    het wel allemaal netjes geordend hebben. Wat een werk moet dat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en doen ze geen dubbelwerk? En wordt het gelezen, gewaardeerd?
    Als geld geen probleem was dan konden wij ook zo beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen