woensdag 29 mei 2013

# 20 bibliotheek 2.0

Ik ben begonnen met het doorlezen van diverse artikelen en kwam ik eigenlijk tot de conclusie, dat datgene wat erin besproken wordt al bijna allemaal wordt toegepast in/door onze bibliotheek. Het is ook bij ons inderdaad zo dat we erg ons best doen om klanten te motiveren , in te lichten over het gebruik van de website zodat ze bv een soort gelijke roman of info boek kunnen vinden, we slepen ze mee in een digicafe om hen media wijzer te maken, we proberen alles binnenshuis duidelijk te krijgen zodat we de juiste informatiemedewerker bij de juiste klant krijgen. Dat is wat de moderne klant wil: iemand die precies dat antwoord heeft op die ene vraag! Mijn mening over bibliotheek 2.0 is dat wat erin staat aardig door elkaar loopt. Men heeft een onderlinge blogpost gemaakt waar meerdere bibliotheek medewerkers mee werken, er is een LibraryThing, een agenda ,en nog meer van dat alles. Ik vind het heel erg doorelkaar lopen, en ik weet niet goed wat de bedoeling is van deze site. Misschien is het wel iets wat een toevoeging geeft en verdieping in onze activiteiten. Het lijkt erop dat je op deze site met andere gelijkgestemde zielen van gedachten kan wisselen en hierop kan reageren. Totaal niet duidelijk, en ik ben erg voor duidelijkheid!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben het alweer helemaal met je eens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet dit ding nog doen en hoop (na jullie ervaring) dat ik door de bomen het bos een beetje zal zien.
      Wat bij mij ook meespeelt: de laatste loodjes (of lootjes?), collega's!

      Verwijderen
  2. Toch ook fijn om te herkennen dat we in Waterland al veel doen aan Bibliotheek 2.0!

    BeantwoordenVerwijderen