dinsdag 4 juni 2013

# 22 inhoudelijke reflectie

Jeetje mina, wat een titel, ze bedoelen natuurlijk wat vind je van de cursus en zijn toepassingen! Ik vind dat we beter moeten spelen met twitter en facebook, en wat voor mij als een van het belangrijkste dingen eruit kwam, was dat onze webpagina flink duidelijker ingericht moet worden. Ook het idee van "Socialmediacaster"' lijkt me geweldig, dit kan heel goed worden toegepast met Wi-Fi voor de laatste berichten over oa. nieuwe uitgaves of spellen. Op Google zijn er een heleboel mogelijkheden om de bibliotheek beter onder de aandacht te brengen, er zijn speciale programmatjes voor, waarmee je heel simpel uit kan vissen welke zoekopdracht mensen gebruiken, en als je dat weet kan je heel makkelijk deze opdracht linken aan je bieb site, misschien is dat iets voor de stagiaires om dat uit te zoeken? Je kan dat ook bv per kwartaal veranderen/bekijken-in januari afslank-zoekwoorden, in april spannende boek-zoekwoorden, je kan het zo gek niet verzinnen of er is wel iets mee te beginnen . Hierdoor kunnen mensen die bij Bol.com terecht komen ook zien dat er hiervan ook boeken te vinden zijn in een bibliotheek. Het hoeft niet speciaal die van ons te zijn, het is iets wat overkoepelend kan worden ontwikkeld. Verder is het voor intern gebruik een idee om Symbaloo te gebruiken als tabblad met diverse knoppen voor bv formulieren, zoek en boek, vul maar in , maar dan wel op alle vestiging op dezelfde plek. Niet verslepen!. Het crowd sourcing ed., is misschien een idee maar niet nu meteen, er zijn belangrijkere dingen. Ik heb er heel erg veel van geleerd, en ben blij dat deze cursus ons aangeboden is, ondanks dat ik al aardig thuis was op het net.

3 opmerkingen:

  1. Marjo, de laatste blog moet weegt nu misschien erg zwaar. Inhoudelijk heb je de cursus prima uitgevoerd: met veel enthousiasme en goede conclusies.
    Mijn eind oordeel is 100% positief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marjo, ik denk dat er een hoop werk aan de winkel is, en goed idee om stagiaires in te schakelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Marjo, goed gedaan hoor!! volgens mij ben jij ook geslaagd!!!
    Zie jij ook "sterren"?? Ik zie je donderdagochtend.

    BeantwoordenVerwijderen