dinsdag 14 mei 2013

# 16 content curation

Het is mij vooral duidelijk geworden dat ik persoonlijk allerlei dingen van de cursus die ik nog niet kende , vrij snel doorhad. Dit betekend voor mij ook dat ik heel kritisch ben(geworden)met het beslissen wat ik wil gebruiken aan aanbod. Ik merk ook dat je om het aanbod goed te onderscheiden, wel precies moet weten wat er interessant voor je is, of in dit geval voor de klanten van onze bieb. Ik ben ervan overtuigt dat hier een FLINKE taak is weggelegd voor een medewerker maar misschien hoef je niet zelf het wiel uit te vinden, door naar andere biebs te kijken wat zij gebruiken. Door alle voorbeelden te bekijken ben ik er achter gekomen, dat het wel erg lijkt op allerlei GAMES-FORUMS die circuleren, waar ik regelmatig naar antwoorden zoek. Voor in de bieb is het bv een idee om per seizoen een leuk evenement uit te kiezen uit de regio en hierbij het een en ander te presenteren in de bieb met de mededeling :KIJK OOK OP ....daar kan dan een ruim aanbod achter staan over de gebeurtenis, het ontstaan van, allerlei berichtjes die je dan binnen kreeg met google alert, etc.

2 opmerkingen:

  1. Goed idee! (Enne, als het thema games is dan weet ik nog wel een leuke collega die precies de juiste tips heeft voor zo'n digitale krant en die vast ook een mooie prezi kan maken die we dan laten draaien op de reclameschermen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @marjo, heel leuk idee dat moeten we onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen