maandag 20 mei 2013

# 17 crowdsourcing en crowdfunding

Crowsourcing lijkt me niet direct iets voor onze bieb. Er zijn misschien best wel leden die op vrijwillige basis een pol willen ontwikkelen voor de nieuwsbrief of die bijvoorbeeld de straat op willen met marktdag, om een snelle vragenlijst te laten invullen(crowdsourcing) maar het begint toch met ideeën en al die ideeën moeten eerst worden verzameld. Daar heb je niemand voor en je zal dat goed moeten uitleggen om te willen uitvoeren. Hier is weer het probleem tijd! Crowdsourcing lijkt me wel een redelijk uitvoerbaar idee, Gerie heeft al bedacht dat het een idee kan zijn om leden die iets doen of extra's geven aan de bieb beloond kunnen worden met iets wat bij ons geld kost (lezing), misschien ook een jaar gratis reserveren als je een gewoon abonnement hebt, is ook leuk. Het is best wel algemeen bekend; zelf krijg ik met enige regelmaat een acceptgiro van de KNGF, om een pup te sponseren, en op 15 mei was er een knul in DWDD die geld nodig had voor zijn drumstudie aan het conservatorium,en daarvoor als tegenprestatie een optreden op locatie of een filmpje met drumsolo voor je verjaardag aanbood. Mijn man Hans daarentegen kende het nou weer niet.............

3 opmerkingen:

  1. Deed jijzelf dan niet aan crowdfunding thuis: geld inzamelen voor een (prachtige!)motor en dan ging je als tegenprestatie mee op vakantie.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat was wel slim van mij he?:-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. a ha zo kwam je aan je geld. Misschien moet je maar hoofd CS worden van de bieb Waterland.

    BeantwoordenVerwijderen